Dorpsfeest Hoogland 2024

30 jaar Dorpsfeest Hoogland

Het doel van de Stichting Dorpsfeest Hoogland is een laagdrempelig gezinsevenement te organiseren, primair voor de bewoners uit Hoogland en de wijken van Amersfoort. Dit komt onder meer tot uiting in lage toegangsprijzen voor de feestavonden, het Dreesfeest, Zomercarnaval en gratis entree voor de activiteiten op zaterdag en zondag overdag.

Het Dorpsfeest Hoogland heeft een brede maatschappelijke lokale functie. We bieden de bewoners een gezellige ontmoetingsplaats om lekker bij te praten en in een gemoedelijke sfeer met elkaar in contact te komen. Dorpsfeest Hoogland heeft voor iedere leeftijdsgroep een aantrekkelijk programma. Een landelijke en rustieke sfeer en uitstraling zijn belangrijk. Deze zijn terug te vinden in bijvoorbeeld de paardensport, de kinderboerderij en kinderspelen, het pony-rijden, het gezellige ‘dorpsplein’ en sportieve onderdelen zoals de sterrenslag, volleybal en de halve marathon.

We koesteren dat het Dorpsfeest Hoogland al vele jaren een hoog gewaardeerd evenement van Amersfoort is. Van alle jaarlijks terugkerende evenementen zelfs de hoogste waardering (2015: 7,8) Dorpsfeest Hoogland heeft geen winstoogmerk. De gehele opbrengst wordt gebruikt voor het invullen en bekostigen van het totale programma. Daarnaast kan de organisatie rekenen op de hulp van vele honderden vrijwilligers die woonachtig zijn in (hoe kan het ook anders) Hoogland en Amersfoort.

Datum: donderdag 19 september 2024